Min bloggliste

fredag 11. september 2009

Hamerøya



Vi har vært en del på hytta i sommer. Meldte oss på "ti på topp". Og det blir vi nok garantert å gjøre neste år og. Har vært mange fine turer og vi har fått sett mange plasser som vi nok ikke ville ha hørt om ellers. Dette bildet er tatt den dagen vi nok var litt ivrig i starten... ble 3 turer på oss den dagen. Jeg, Sofie, Therese og Lukas dro til Tranøy fyr og gikk til et nes som het Galiodden. Fin tur. Vi startet i sol, men det snudde litt etterhvert...


Klekshågen

Vi dro sammen med foreldrene mine til en plass som het Egerdal, like ved Hamsun. Det var rimelig bratt og langt å gå opp til toppen men utsikten derfra var absolutt verdt det. Vi så ferga som gikk til Lødingen, og bebyggelsen der. Tranøy fyr så ut som en liten legokloss laaaang, langt borte. Vi måtte bare flire når vi gikk ned, for enkelte plasser var det så bratt at vi måtte holde oss fast i greiner for ikke å falle.

I høst har jeg lest flere av Hamsuns bøker på nytt, og i Gjengrodde stier måtte jeg trekke på smilebåndet. Hamsun er sørpå og møter en som heter Martin Kløttran fra Hamerøya. Martin forteller en historie om en Berteus som har hatt en religiøs opplevelse på Kleksen. Noe religøs opplevelse hadde vi ikke, men det var en flott tur og vi blir helt sikkert å gå der flere ganger!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar